۱۳۹۶ چهارشنبه ۹ فروردين  - 2017 3 Wednesday
آرشیو خبر کد مطلب: 3486     

نشست مطبوعاتی ˝شیار 143˝ در مشهد/ نرگس آبیار: با نگاه تازه‌تری بازخواهم گشت

كارگردان ˝شیار 143˝ گفت: با نگاه تازه‌تری به سراغ فیلم بعد خواهم رفت.
۱۳۹۲ يکشنبه ۲۷ بهمن ساعت 22:32

 نرگس آبیار ظهر امروز، 27 بهمن ماه، در نشست سینمایی و مطبوعاتی فیلم شیار 143 كه در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، در خصوص فیلم بعدی خود اظهار كرد: فیلم‌نامه‌ای با ژانر اجتماعی در دست تدوین دارم اما می‌خواهم كمی به خود فرصت بدهم تا با نگاه تازه‌تری ساخت آن را آغاز كنم.

وی با اشاره به شخصیت الفت در شیار 143 خاطرنشان كرد: خاطرات بسیاری از دوره كودكی و نوجوانی خود در سال‌های جنگ دارم اما این فیلم با استفاده از خاطرات افرادی که در جنگ حضور داشتند، ساخته شد.

آبیار تصریح كرد: شخصیت الفت با نگاهی به شخصیت مادر شهیدی به نام "جعفر رضایی" نوشته شده است.

نمایش فضای اقلیمی، شیار 143 را باورپذیرتر می‌کند

کارگردان شیار 143 در خصوص استفاده از جلوه‌های روستایی در این فیلم بیان كرد: نمایش فضاهای اقلیمی باعث می‌شود فیلم باورپذیرتر به نظر رسد، بنابراین سعی كردم از تمام پتانسیل‌های فضای روستایی كرمان استفاده كنم.

آبیار در پاسخ به سوالی درباره كهنه بودن رنگ فیلم اظهار کرد: تصویربرداری شیار 143 با دوربین الكسا انجام شده كه بهترین دوربین موجود در ایران است؛ با این حال به دلیل اینكه فیلم روایت‌گر سال‌هایی دور است، ترجیح دادیم رنگ فیلم كهنه به نظر برسد تا فیلم برای مخاطب باورپذیرتر باشد.

وی با تاكید بر اینكه «در شیار 143 سعی كردیم همه چیز در خدمت فیلم باشد» خاطرنشان كرد:  برای مثال لوكیشن معدن داشتیم كه می‌توانست برای مخاطب بسیار جذاب باشد اما استفاده از این لوكیشن‌ها حواس مخاطب را از روایت شخصیت الفت پرت می‌كرد.

 استقبال مخاطبان به پتانسیل درونی شیار 143بازمی‌گردد

كارگردان شیار 143 استقبال چشم‌گیر مخاطبان را ناشی از پتانسیل درونی فیلم دانست و افزود: شاید تمام ما شخصیت‌هایی نظیر الفت را در اطراف خود داشته باشیم و استقبال مخاطبان نیز شاید به این دلیل بوده كه شیار 143 برشی از واقعیت جنگ را به نمایش گذاشت.

وی در خصوص  انتخاب شیار 143 از سوی هیات انتخاب جشنواره اظهار كرد: نام شیار 143 در دو فهرستی که از طرف هیئت انتخاب اعلام شده بود، نبود با این حال ممکن بود این فیلم برای جشنواره انتخاب شود.

آبیار با اشاره به دفاع تمام‌ قد ابراهیم حاتمی‌كیا از شیار 143 افزود: علی‌رغم نمایش این فیلم برای گروه‌های مختلف در دفتر تولید، دفاع ابراهیم حاتمی‌كیا باعث شد شیار 143 در جشنواره یازدهم دیده شود.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی غلط موجود در سینمای دفاع مقدس بیان كرد: نمایش شخصیت‌ها به صورت تك بعدی در سینمای دفاع مقدس باعث رواج نگاه كلیشه‌ای و شعارزده در این ژانر شده است اما نمایش برشی از واقعیت جنگ در فیلم‌های "چ" و "شیار 143"باعث شد تمام افراد جامعه بتوانند با این فیلم‌ها ارتباط برقرار كنند.

منبع: ایسنا- منطقه خراسان

کلمات کلیــدی : ,


نام :  
پست الکترونیکی :    
نظر شما :